مقالات

Onvif Profile A

ONVIF Profile A انتشار در تابستان 2017

رابطی را برای توسعه دهندگان اعضای ONVIF فراهم می کند تا در هنگام توسعه نرم افزار کنترل دسترسی و سایر محصولات امنیتی از آن استفاده کنند.
نمایه A الزاماتی را تعریف می کند که بر نحوه ارتباط و تعامل یک برنامه کاربردی با برنامه دیگر، تسهیل قابلیت همکاری برای پروژه های چند فروشنده نظارت می کند.
درایور دستگاه باز مورد استفاده در پانل‌های کنترل دسترسی سازگار Profile A به کاربران نهایی اجازه می‌دهد تا کنترل پنل‌ها و نرم‌افزارهای مدیریتی تولیدکنندگان مختلف را ادغام کنند.
قابلیت همکاری مشترک ONVIF Profile A پلی را بین سخت افزار قدیمی و نرم افزار جدید ایجاد می کند اگر هر دو مطابق با Profile A باشند.
درایور دستگاه باز مورد استفاده در پانل‌های کنترل دسترسی سازگار Profile A به کاربران نهایی اجازه می‌دهد تا پنل‌های کنترل و نرم‌افزارهای مدیریتی تولیدکنندگان مختلف را ادغام کنند. این به کاربران نهایی این امکان را می‌دهد تا سخت‌افزار خاصی را برای سیستم‌های کنترل دسترسی خود انتخاب کنند و مهم‌تر از آن، به این معناست که اگر می‌خواهید نرم‌افزار مدیریت کنترل دسترسی تامین‌کننده دیگری را در آینده نصب کنید، نیازی به ریپ کردن و جایگزینی موجود ندارید. سخت افزار کنترل دسترسی به منظور انجام این کار. همکاری مشترک ONVIF Profile A پل ارتباطی بین سخت افزار قدیمی و نرم افزار جدید را فراهم می کند اگر هر دو مطابق با Profile A باشند.

همگرایی فناوری اطلاعات و امنیت فیزیکی

برخلاف بازار نظارت تصویری، فناوری کنترل دسترسی به دلیل هزینه‌های اولیه بالا برای خرید و نصب یک سیستم و طول عمر تجهیزات - معمولاً بین 12 تا 20 سال، از لحاظ تاریخی به کندی تغییر کرده است. کاربران نهایی و نیاز آنها به زیرساخت‌های مبتنی بر شبکه باز، تغییرات اخیر را در این بازار ایجاد می‌کنند، زیرا مرز بین امنیت فیزیکی و فناوری اطلاعات همچنان محو می‌شود. سیستم‌های امنیتی فیزیکی در حال حاضر اغلب توسط بخش‌های فناوری اطلاعات مدیریت می‌شوند و مدیران فناوری اطلاعات به‌حق خواستار رویکردهای معماری باز (مانند شبکه‌های IP) هستند تا طراحی اختصاصی و گاهی تکراری سیستم‌های امنیتی سنتی.

حرکت به سمت یک رویکرد معماری باز در بسیاری از صنایع مرتبط گسترش یافته است و امروزه شاهد روشنایی، تهویه مطبوع و سایر عملکردهای مستقر در شبکه نیز هستیم که به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا هزینه‌های عملیاتی را به حداقل برسانند و امکانات خود را کنترل و نظارت کنند. این روند میزبانی همه چیز در یک شبکه IP مسیری را برای اینترنت اشیا باز می کند، که از بسیاری جهات در حال حاضر اینجاست.

شبکه از قبل می‌تواند قطعاتی از داده‌ها را از یک سیستم یا دستگاه منتقل کند و آن را با داده‌های دیگر در برنامه‌های نرم‌افزار تحلیلی مرتبط کند، و در نهایت اطلاعات قابل استفاده و عملی را برای کاربران نهایی، جمع‌آوری‌شده از چندین سیستم مانند ویدئو، صدا، نفوذ، صدا و سایر سیستم‌ها فراهم کند. . چندین سیستم مبتنی بر شبکه مواردی مانند اتوماسیون هوشمند ساختمان، صرفه جویی در هزینه ها، ایمن نگه داشتن افراد و دارایی ها و مصرف انرژی کمتر را به واقعیت تبدیل می کند.

مزایا برای تولیدکنندگان بازار متوسط

تولیدکنندگان بازار متوسط و کوچکتر احتمالاً نمایه A را سودمندتر می دانند زیرا Profile A اساساً زمین بازی را بین تولید کنندگان بزرگ و کوچک تراز می کند و نیاز به پروتکل های اختصاصی بین تأمین کنندگان برای ارتباطات بین اجزای مختلف یک سیستم را از بین می برد. کاربران نهایی می‌توانند، برای مثال، کنترل‌کننده‌ها و پنل‌های دسترسی پیشرفته و تخصصی از یک سازنده را برای استفاده با Profile انتخاب کنند. .

 

بخش دیگری از بازار امنیت که از نمایه A سود خواهد برد، تجارت بازار میانی است که در حال رشد و تصاحب شرکت های کوچکتر است. از آنجایی که تولیدکنندگان به استفاده از نمایه A در محصولات خود ادامه می‌دهند، جزء کنترل دسترسی منطبق با نمایه A به این معنی است که یک کسب‌وکار مجبور نیست دستگاه‌های کنترل دسترسی منطبق با Profile A را در امکاناتی که خریداری کرده‌اند پاره کرده و جایگزین کند. در عوض، آنها می توانند با استفاده از سخت افزار موجود، نرم افزار مدیریت ترجیحی خود را در امکانات تازه به دست آمده مستقر کرده و استفاده کنند. این می تواند صرفه جویی زیادی در هزینه ها برای مشاغل ایجاد کند.

همچنین توجه به این نکته مهم است که نمایه A و سایر استانداردهای کنترل دسترسی، مانند پروتکل دستگاه نظارت باز انجمن صنعت امنیت (OSDP) که به خوانندگان کنترل دسترسی اجازه می دهد تا با پانل های کنترل یا سایر سیستم های مدیریت امنیتی ارتباط برقرار کنند، با یکدیگر رقابت نمی کنند. ، بلکه مکمل هم هستند. ONVIF Profile A و OSDP می توانند در یک اکوسیستم کنترل دسترسی یکسان وجود داشته باشند و هر دو می توانند مزایایی را ارائه دهند. این هم افزایی بین ONVIF Profile A و سایر رابط‌های استاندارد به کاربران نهایی اجازه می‌دهد تا فناوری‌هایی را پیاده‌سازی کنند که بر اساس نیازهای خاص آن‌ها به جای یک رویکرد استاندارد واحد یا برند اختصاصی هدایت می‌شود.

استفاده از امنیت فیزیکی در دهه آینده

با توسعه و انتشار Profile A، ONVIF تعهد بلندمدت به سیستم های کنترل دسترسی باز به طور جزئی دارد.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *