مقالات

۱۰ شرکت برتر 2021 در حوزه سیستم های نظارتی امنیتی کنترلی

علی‌رغم فراز و نشیب‌هایی که صنعت امنیت در سال‌های گذشته تجربه کرده است، رتبه‌بندی شرکت‌های برتر به جز ظهور یک تازه‌وارد، Motorola Solutions  ثابت مانده است.

۱۰ شرکت برتر امسال در حوزه سیستم های نظارتی امنیتی کنترلی :

بر اساس درآمدهای سال 2020، عبارتند از: فناوری دیجیتال هایک ویژن، فناوری داهوا، ASSA ABLOY،  اکسیس،  موتورولا،  یونی ویو،  تیاندی، Allegion و گروه TKH بودند.
هایک ویژن و داهوا در سال ۲۰۲۰ به ترتیب ۸.۳ میلیارد دلار و ۳.۸ میلیارد دلار درآمد داشتند که علیرغم همه گیری کرونا، نسبت به سال ۲۰۱۹ به ترتیب ۷.۷۳ و ۱.۲۱ درصد رشد داشتند. در واقع، بازار قوی داخلی چین، حمایت و مواد اولیه کافی  ، رشد شرکت‌های چینی را فراهم می‌کند.
نکته قابل توجه در لیست 10 برتر امسال، یک تازه وارد – Motorola Solutions – است که اولین سکیوریتی 50 خود را در رتبه 5 قرار داد. این شرکت در سال 2020 درآمد فروش تجهیزات امنیتی 927 میلیون دلاری داشت که نسبت به سال 2019 رشد 30.75 درصدی داشت.

دوربین مداربسته Avigilon

۱۰ شرکت برتر نظارت تصویری – درآمد فروش ۲۰۲۰ به میلیون دلار آمریکا

برای مشاهده تمام نمودارهای Security 50 اینجا کلیک کنید
Motorola Solutions در ابتدا به عنوان تولید کننده تجهیزات رادیویی شروع به کار کرده است. طی سال‌ها برای گسترش خطوط تولید خود و رسیدن به بیشترین سهم بازار جهانی و پیدا کردن بازاری خاص برای صنعت تخصصی خود ، شرکت‌های امنیتی : Avigilon در 2018، IndigoVision در ژوئن 2020، Pelco در آگوست 2020، Openpath در جولای 2021 و اکنون Envysion در نوامبر 2021 – را یکی پس از دیگری خریداری کرده است. در حال حاضر، موتورولا با راه حل های  نظارت تصویری و راه حل های کنترل دسترسی که مکمل محصولات رادیویی آنها هستند، به یک بازیگر امنیتی بزرگ تبدیل شده است و به اعمال نفوذ خود در صنعت ادامه خواهد داد.

به غیر از Motorola Solutions ، سایر تازه واردها عبارتند از Intelbras (برزیل) و Gallagher (نیوزیلند) ، Smartsens Technology، Intelbras، Gallagher، Foctek Photonics و BlueSky Technologies، بقیه شرکت‌های چینی هستند. شایان ذکر است که دامنه امنیت 50 در سال جاری گسترش یافت و شرکت‌های داخلی یا چند ملیتی را در فهرست عمومی قرار داد. به این ترتیب، شرکت هایی مانند Smartsens و BlueSky شامل می شوند که هر دو بر بازار چین تمرکز دارند.

۱۶ شرکت چینی ۶۲ درصد از کل درآمد ۵۰ برند نظارت تصویری کنترلی را به خود اختصاص داده اند

با این حال، ما مشاهده کردیم که برخی از شرکت‌های چینی تمرکز خود را به راه‌حل‌های غیرامنیتی معطوف کرده‌اند. به عنوان مثال، Infinova در حال حاضر بیشتر بر روی خدمات دیجیتال تمرکز دارد و امنیت کمتر از 50 درصد از تجارت شرکت را تشکیل می دهد. در خارج از کشور، Infinova دارایی مارس نتورکز خارجی خود را به دلتای تایوان فروخته است و قصد دارد سایر تجارت خارجی خود Swann را نیز بفروشد. در همین حال، Kedacom بر راه حل های ویدئو کنفرانس تمرکز دارد و به طور فزاینده ای از امنیت فاصله گرفته است. تغییر در شرکت های چینی در سکیوریتی 50 سال آینده کاملاً قابل انتظار است.

چندین شرکت که در امنیت ۵۰ (۵۰برند برتر نظارتی تصویری کنترل دسترسی) که سال گذشته بودند در سال جاری نیستند?

این به این دلیل است که آنها یا به درخواست ما (asmag) برای ارقام مالی سال ۲۰۲۰ خود پاسخ ندادند یا اینبار از شرکت در آن خودداری کردند.

یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه امنیت 50 در سال جاری، تعداد قابل توجهی از شرکت‌هایی است که کاهش درآمد را برای سال 2020 گزارش می‌کنند. علیرغم این واقعیت که مجموع درآمد سال 2020 ، Security 50 25.12 میلیارد دلار آمریکا بود، رشدی از 24.39 میلیارد دلار برای سال 2019، بیش از نیمی – 28 – از Security 50. شرکت‌ها برای سال 2020 کاهش سالانه را گزارش کردند. این اتفاق در امنیت 50 رخ نداده است، زیرا شرکت‌های بیشتری نسبت به رشد، کاهش درآمد را گزارش کرده‌اند.
اگرچه این بی‌سابقه است، اما با توجه به تلفاتی که این بیماری همه‌گیر بر جامعه وارد کرده است، تقریباً قابل انتظار است. بودجه‌ها محدود شد، هزینه‌ها کاهش یافت و پروژه‌ها به تأخیر افتاد، که همگی به‌طور قابل‌ توجهی بر امنیت تأثیر می‌گذارند. ما قطعاً انتظار داشتیم که بازار در سال ۲۰۲۰ با اختلالات قابل توجهی روبرو شود که دلیل آن نگرانی‌های زنجیره تامین، تامین مالی پروژه و فقط توقف بخش عظیمی از بیشتر مشاغل است. در حالی که انتظار داشتیم در سال ۲۰۲۰ درآمد بسیار کمی کاهش پیدا کند، اما منطقی است که این موانع و مواردی که در این سالها پیش آمده است باعث شده  به رگه های رشد بدون وقفه شرکت های برتر در دهه گذشته در صنعت ضربه وارد شده باشد.

در حال حاضر، ارقام نیمه اول سال ۲۰۲۱ شرکت ها چشم اندازی از امید را نشان می دهد. خبر خوب برای کمپانی داهوا که در نیمه اول سال ۲۰۲۱، فناوری داهوا با رشد ۳۷.۲۷ درصدی سالانه به ۲.۰۹ میلیارد دلار درآمد عملیاتی کل دست یافت. سود خالص با افزایش ۲۰.۰۳ درصدی در سال به ۲۵۴ میلیون دلار رسید. «با تجارب انباشته این سال‌ها، فناوری داهوا پیشرفتی جامع در غنی‌سازی طرح‌بندی کسب‌وکار خود از محصولات هوشمند، راه‌حل‌های خانه هوشمند تا راه‌حل‌های شهرهای هوشمند بزرگ داشته است. با توسعه هوش مصنوعی و سایر فناوری‌ها، تقاضا برای راه‌حل‌های هوشمند افزایش می‌یابد و این یک نقطه پشتیبانی رشد بسیار مهم برای داهوا خواهد بود.
نقل قول مدیریت داهوا “ما شاهد تقاضاهای قوی تری در زمینه امنیت در بازار هستیم و معتقدیم که فناوری های جدید به ایجاد محصولات و راه حل های نوآورانه برای رفع نیازهای متنوع مشتری کمک می کند. و بله، ما به رشد صنعت و تجارت خود اطمینان داریم. یائو گفت: فرصت بازار بزرگی برای کاربران سازمانی از نظر تحول دیجیتال، کاهش هزینه و افزایش کارایی وجود دارد، و همچنین شاهد تقاضای قوی از سوی بازار SMB برای راه‌حل‌های همگرا و هوشمندتر هستیم.”
نتیجه
در واقع، سال ۲۰۲۰ یک ناهنجاری در صنایع مختلف از جمله امنیت بود. این موضوع در امنیت ۵۰ در سال جاری نشان داده شده است، جایی که شرکت‌های بیشتری نسبت به سود، زیان درآمدی را گزارش کردند. اما با انعطاف‌پذیری، نوآوری و نگرش آینده‌نگر، بسیاری از این شرکت‌ها انعطاف‌پذیری از خود نشان دادند و از این وضعیت که امیدواریم به پایان خود نزدیک می‌شود، غلبه کردند. همچنین لازم به ذکر است که مانند سایر صنایع، امنیت برای همیشه توسط همه‌گیری تغییر کرده است و اکنون به امنیت مردم و همچنین سلامت، دیجیتالی کردن و نیازهای کار از راه دور پاسخ می‌دهد. با چابکی و پاسخگویی شرکت های امنیتی، آنها مطمئناً در کوتاه ترین زمان و با موفقیت خود را با این تغییر سازگار خواهند کرد.
بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *