مقالات

انواع دید در شب رنگی دوربین های مداربسته و تفاوت آن

دوربین مداربسته دید در شب چیست؟

 دید در شب دوربین مدار بسته :  دوربین های امنیتی برای تصویر برداری  در شرایط کم نور یا بدون نور نیازمند دید در شب هستند. دوربین‌های مداربسته با استفاده از مادون قرمز، امکان دید در شب را حتی در کمترین شرایط نوری ارائه می‌دهند و در عین حال تصاویر رنگی شفاف را در ساعات روشنایی روز نشان می‌دهند.

دید در شب دوربین های مدار بسته  با نام های مادون قرمز یا IR نیز شناخته می شوند. LED های مادون قرمز در اطراف لبه های بیرونی لنز دوربین قرار گرفته اند که دید در شب را به دوربین می دهد. دوربین های مدار بسته دید در شب در اشکال مختلف مانند دوربین های دام، دوربین های بالت و دوربین های PTZ موجود هستند.

بسیاری از تلاش‌ها برای  سرقت در شب، زیر پوشش تاریکی اتفاق می‌افتند. برای بهبود امنیت خانه یا محل کار خود در شب، کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید، مانند نصب نورهای حساس به حرکت(استفاده از فوتوسل).

دوربین های مدار بسته دید در شب چگونه کار می کنند؟

سه نوع مختلف از فناوری دید در شب موجود است، هر نوع فناوری مکانیسم کاری متفاوتی دارد. دانستن مکانیسم عملکرد دوربین های امنیتی دید در شب بسیار مهم است. فناوری دوربین مداربسته دید در شب بسیار هوشمندانه است، زیرا نور نامرئی را که چشم انسان قادر به دیدن آن نیست، پر می کند –  دلیل اینکه چشم انسان نمی تواند نور مادون قرمز را ببیند این است که طول موج طولانی تر و فرکانس کمتری نسبت به نور معمولی دارد که برای چشم انسان قابل مشاهده است.

انواع تکنولوژی دید در شب

  • Starlight
  • Super starlight
  • Darkfighter
  • colorVu
  • Warmlight

فناوری Starlight چیست؟ چگونه کار می کند؟

حسگرهای دوربین های Starlight با افزایش حساسیت نور تا 2000 میلی ولت یا بیشتر در هر 1 میکرومتر مربع، عکاسی در نور بسیار کم را ممکن می کنند. دوربین‌های Starlight سرعت شاتر الکترونیکی دوربین‌ها را کاهش می‌دهند تا نور بیشتری را برای ضبط رنگی ثبت کنند. این شامل سخت افزار و نرم افزار است که با هم کار کنند تا کیفیت تصویر بی عیب و نقصی را در شرایط نوری چالش برانگیز ارائه دهند. هر دو حسگر خاص و الگوریتم های خاص دست به دست هم می دهند تا تصاویر رنگی محصول را در شرایط نور کم انجام دهند.

دوربین Starlight بسته به شرایط نوری، دید در شب سیاه و سفید و رنگی را ارائه می دهد. اگر خیلی تاریک باشد، تصاویر سیاه و سفید را ارائه می دهد. از آنجایی که سنسورهای دوربین های Starlight حساس تر هستند، خروجی تصویر بهتری نسبت به هر دوربین امنیتی معمولی ارائه می دهند.

فناوری Super Starlight چیست؟ چگونه کار می کند؟

اغلب اوقات، مشتریان هنگام جستجوی سیستم دوربین مداربسته، تمرکز بیش از حد بر رزولوشن دارند و سایر عوامل مهم را نادیده می گیرند.

در حالی که دوربین‌های با وضوح بالا (یعنی 6 تا 8 مگاپیکسل) در ثبت جزئیات مانند پلاک‌های شماره‌گذاری از فواصل دور عالی هستند، یک نقطه ضعف وضوح بالا این است که پیکسل‌ها کوچک‌تر هستند و بنابراین دارای عناصر حساس به نور کوچک‌تری هستند (یعنی کاهش سطح در دسترس برای گرفتن نور).

این بدان معناست که در حالی  یک دوربین مگاپیکسلی بالا احتمالاً در ثبت جزئیات در طول روز مؤثرتر است، در واقع اغلب نسبت به دوربینی با مگاپیکسل کمتر در شب مؤثرتر است.

بازتولید رنگ، عملکرد نور کم و توانایی دوربین های مداربسته شما برای مدیریت صحنه های کنتراست بالا همگی تحت تاثیر اندازه پیکسل هستند.

برای جبران این اثرات، برخی از دوربین ها از سرعت شاتر پایین تری استفاده می کنند. با این حال، این می تواند باعث ایجاد مسیرهای نور و تار شدن تصاویر شود.

ویژگی Super Starlight Tiandy از فناوری بسیار کم نور برای ارائه تصاویر فوق‌العاده شفاف و با وضوح بالا در سطوح نور بسیار کم استفاده می‌کند. این دوربین ها با استفاده از نرخ فریم بالای 25 فریم در ثانیه (FPS) قادر به ضبط تصویر رنگی در 0.0008 لوکس (نزدیک به تاریکی کامل) هستند تا حرکت صاف را ثبت کنند، از محو شدن اجسام متحرک جلوگیری کنند و از غفلت نشدن رویدادهای مهم اطمینان حاصل کنند.

از سوی دیگر، یک دوربین استاندارد Tiandy starlight می‌تواند یک تصویر رنگی با وضوح 0.002 لوکس بگیرد – به این معنی که به نور بیشتری نیاز دارد.

سایر برندهای محبوب مانند داهوا معمولاً سطوح لوکس را بین 0.002 و 0.005 ارائه می دهند.

فناوری Dark fighter چیست؟ چگونه کار می کند؟

در یک دوربین مداربسته، کیفیت سنسور تعیین کننده کیفیت تصویر گرفته شده، به خصوص در شرایط نور کم است. در صورت استفاده از سنسور با کیفیت پایین، تصویر ضعیفی تولید می شود. به همین ترتیب، اگر از یک سنسور با کیفیت بالا استفاده شود، تصویر از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار خواهد بود.

هایک ویژن به طور خاص سنسور خود را طوری طراحی کرد که کیفیت بسیار بالایی داشته باشد، همچنین نسبت S/N بالا و دامنه پویای وسیع (WDR) افزایش یافته است. برای بهبود بیشتر عملکرد در نور کم و بهبود کمیت عبور نور، ناحیه تک پیکسلی سنسور تقریباً دو برابر اندازه یک سنسور معمولی است.

دوربین های Dark Fighter همچنین دارای یک سنسور نورانی پشتی هستند که روشنایی را تا 30 درصد بهبود می بخشد. هایک ویژن با اصلاح ترتیب لایه حساس به نور و لایه فلزی درون حسگر به این امر دست می یابد و در نتیجه بازتاب نور کاهش می یابد و مصرف نور افزایش می یابد.

فناوری Warm light چیست؟ چگونه کار می کند؟

پیشرفت های جدید در فناوری دوربین های امنیتی دو نوآوری جدید را معرفی کرده است که دید در شب را در دوربین های امنیتی به شدت بهبود می بخشد. بیایید با دوربین های Warm Light شروع کنیم.

نور گرم نوع جدیدی از دید در شب است که به دوربین اجازه می دهد تصاویر تمام رنگی را در تاریکی کامل ببیند.  برخلاف دید در شب IR سنتی، از نور واقعی قابل مشاهده برای چشم انسان استفاده می کند که امکان دیدن تصاویر تمام رنگی را در تاریکی کامل فراهم می کند.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *