دوربین های مدار بسته

دوربین های آنالوگ:HD-TVI، HD-CVI و دوربین های AHD چه تفاوت هایی دارند؟

در این مقاله در مورد تفاوت  و وجه اشتراک های  HD-TVI، HD-CVI  و AHD صحبت خواهیم کرد که این فناوری ها چه کاری انجام می دهند و کدام یک تصویر بهتری را در سیستم دوربین مدار بسته ارائه می دهد.

ابتدا، وجه اشتراک این سه نوع فناوریHD-CVI ، HD-TVI،  AHD را فهرست می کنیم و بعداً در مورد تفاوت های آنها صحبت خواهیم کرد.
1- همه این فناوری ها HD-over-coax نامیده می شوند که یک استاندارد انتقال ویدیوی HD آنالوگ با کابل کواکسیال است که به طور خاص برای صنعت دوربین مدار بسته توسعه یافته است.
این فناوری انتقال ویدئو HD و همچنین صدا و داده های کنترل دو طرفه را در فواصل طولانی فراهم می کند. شما می توانید یک سیستم HD را با استفاده از همان کابل های کواکسی که سیستم آنالوگ موجود شما روی آن اجرا می شود پیاده سازی کنید.  HD-over-Coax درست مانند دوربین های آنالوگ نصب می شود و تصویری با وضوح بالا تا 8 مگاپیکسل به شما ارائه می دهد.
2- تمام این سه فناوری ها آنالوگ هستند نه IP ،. بسیاری از شرکت‌ها ضبط‌کننده‌های HD-TVI/HD-CVI/AHD را تولید می‌کنند که نه تنها از دوربین‌های مداربسته HD ، بلکه از دوربین‌های آنالوگ سنتی قدیمی و دوربین‌های IP نیز پشتیبانی می‌کنند. این ضبط کننده ها با نام های هیبرید یا سه گانه شناخته می شوند. اما نحوه تبلیغات این دوربین ها باعث می شود بسیاری از افراد تصور کنند که HD-TVI، HD-CVI و AHD دوربین های آنالوگ نیستند که اشتباه است. همه آنها دوربین های آنالوگ هستند که تصاویر HD (2 مگاپیکسل، 4 مگاپیکسل و حتی بالاتر) ارائه می کنند . دستگاه DVR سه‌گانه از: IP، آنالوگ، HD-TVI، HD-CVI، AHD. پشتیبانی میکند.
3- دوربین های HD-TVI، HD-CVI و AHD با کابل های کواکسیال کار می کنند فرض کنید باید آن دوربین های مداربسته قدیمی دانه دانه را تعویض کنید و قصد دارید یک سیستم دوربین مداربسته شفاف جدید نصب کنید. اما جایگزینی شبکه کابلی برای شما بسیار پرهزینه خواهد بود، چه کار می کنید؟ شما به سراغ دوربین‌های هم محور HD بروید و همان سیم‌های قدیمی را نگه دارید. همه این دوربین های HD از کابل کواکسیال استفاده می کنند، درست مانند دوربین های سنتی قدیمی. وقتی صحبت از صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، استفاده از ارتقاء HD-over-coax اغلب ساده ترین گزینه است. و در حالی که برد بسیاری از سیستم‌های IP به دلیل فاصله انتقال کابل‌های اترنت (حدود 100 متر) محدود است، دوربین‌های HDoC می‌توانند، همانطور که قبلا ذکر شد، با استفاده از کابل‌های کواکسیال، بیش از 600 متر ارسال کنند. (بدون در نظر گرفتن سوییچ شبکه)

4- دوربین های HD-TVI، HD-CVI و AHD ارزان تر از دوربین های IP هستند به طور کلی، دوربین های آنالوگ HD قیمت کمتری نسبت به دوربین های IP دارند. این البته به نوع دوربینی که انتخاب می کنید و ویژگی های آن بستگی دارد. همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از دوربین های آنالوگ HD جدیدتر ویژگی های پیشرفته تری را ارائه می دهند، بنابراین بسته به آنچه خریداری می کنید، قیمت افزایش می یابد. برای مقایسه، یک دوربین معمولی 2 مگاپیکسلی  HD روی کواکس در مقایسه با یک دوربین IP معمولی 2 تا 2.5 برابر ارزان‌تر است. دوربین های IP معمولاً گران تر هستند. اگر پروژه دوربین مداربسته دارید، اگر به سراغ دوربین های مداربسته و ضبط کننده های کواکسی HD بروید، کل پروژه بسیار ارزان تر خواهد بود. تکنولوژی HD-TVI HD-TVI مخفف High Definition Transport Video Interface است و توسط یک شرکت ژاپنی به نام Techpoint توسعه داده شده است. فناوری HD-TVI در ابتدا با دوربین ها و ضبط کننده های 720p (HD) و 1080p (Full HD) وارد بازار شد.

بازگشت بە لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *